Communication and the Global Pandemic: Sustaining Continity, Rhythm, and Balance
Comunicação e a pandemia global: manter a continuidade, o ritmo e o equilíbrio

David T. Hansen

Resumo


In this article, David Hansen addresses the existential and spiritual costs of having to undertake educational work online as a result of the global pandemic. He illuminates these costs by examining the dynamic role of continuity, rhythm, and balance in leading a life. These embodied features of human experience have been disrupted by being forced into a virtual world. However, Hansen draws upon John Dewey’s philosophy of democratic life to show how people can respond artfully to current conditions, through a heightened appreciation of the very meaning of ‘communication’.

Keywords: Communication. Continuity. Rhythm. Balance. Philosophy of education. Pandemic.

Resumo: Neste artigo, David Hansen aborda as implicações existenciais e espirituais da realização do trabalho educacional na modalidade online em resultado da pandemia global. Ele ilumina estas implicações examinando o papel dinâmico da continuidade, do ritmo e do equilíbrio na condução de uma vida. Estas características que dão corpo à experiência humana foram interrompidas ao serem forçadas a terem lugar num mundo virtual. No entanto, Hansen baseia-se na filosofia de vida democrática de John Dewey para demonstrar como as pessoas podem responder habilmente às condições atuais, por meio de uma revalorização do próprio significado de "comunicação".

Palavras-chave: Comunicação. Continuidade. Ritmo. Equilíbrio. Filosofia da Educação. Pandemia

Data de receção: 11/01/2021

Decisão Final: 18/01/2021


Palavras-chave


Educação; Pandemia

Texto Completo:

PDF

Referências


Agamben, G. (2020). Requiem for the Students. Available at https://medium.com/@ddean3000/requiem-for-the-students giorgio-agamben-866670c11642

Dewey, J. (1985). Democracy and Education. In The Middle Works of John Dewey 1899-1924, Volume 9: 1916, ed. J. A. Boydston. Carbondale, IL: Southern Illinois University Press.

Dewey, J. (1988). Experience and Nature. In John Dewey: The Later Works, 1925-1953, Volume 1: 1925, ed. J. A. Boydston. Carbondale, IL: Southern Illinois University Press.

Dewey, J. (1989). Art as Experience. In John Dewey:The Later Works, 1925-1953, Volume 10: 1934, ed. J. A. Boydston. Carbondale, IL: Southern Illinois University Press.

Dewey, J. (1991). Creative Democracy – the Task BeforeUs. In John Dewey: The Later Works, 1925-1953, Volume 14:1939-1941, ed. J. A. Boydston, 224-230. Carbondale, IL: Southern Illinois University Press.

Hansen, D. T. (2007). Introduction: Ideas, Action, and Ethical Vision in Education. In D.T. Hansen (Ed.), Ethical Visions of Education: Philosophies in Practice, 1-18. New York: Teachers College Press.




DOI: http://dx.doi.org/10.17346/se.vol29.402

Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Apontamentos

  • Não há apontamentos.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.

e-ISSN 1647-2144 | Publicação contínua semestral |Creative Commons Attribution (BY-NC-SA 4.0) | ESE de Paula Frassinetti | Apoio 

Indexação: DOAJ | ERIHPLUS | Latindex catálogo 2.0MIAR |QOAM |QualisCapes | Genamics JournalSeek |InfoBase Index | REDIB | Google Scholar Metrics (GSMIndex Copernicus International|SJIF Journal Rank|OpenAire | OEIOpen Science Directory | ROAD | Crossref |Copac (Reino Unido)|Ulrich's Periodicals DirectorySUDOC (França)OAIster |RCAAP | OpenAireMir@belSherpa Romeo