Nota introdutória
Resumo
Mais do que um convite à reflexão, a leitura dos textos que integram este número temático constituirá uma oportunidade de (re)elaboração concetual, procedimental e atitudinal, inerente à concretização de práticas e de ambientes de aprendizagem (não apenas) matemáticos que aliem, de forma articulada, intenção e ação inovadora e transformadora.
More than an invitation to reflection, the texts that make up this thematic issue will provide an opportunity for conceptual, procedural and attitude (re)elaboration, inherent in the implementation of (not only) mathematical practices and learning environments, that combine, in an articulated manner, innovative and transformative intention and action.
Texto Completo:
PDFReferências
Aragay, X. (2017). Reimaginando la educación. 21 claves para transformar la escuela. Ediciones Paidós.
Flores, M.A. (2017). Teaching and developing as a teacher in contradictory times. Teachers and Teaching, 23(2), 123-126. doi 10.1080/13540602.2017.1248088.
[NCTM] National Council of Teachers of Mathematics (2017). Princípios para a ação – Assegurar a todos o sucesso em Matemática. APM.
[OECD] Organisation for Economic Cooperation and Development (2018). The Future of Education and Skills 2030. OECD Publishing
DOI: http://dx.doi.org/10.17346/se.vol28.393
Article Metrics
Metrics powered by PLOS ALM
Apontamentos
- Não há apontamentos.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.
e-ISSN 1647-2144 | Publicação contínua semestral |Creative Commons Attribution (BY-NC-SA 4.0) | ESE de Paula Frassinetti | Apoio
Indexação: DOAJ | ERIHPLUS | Latindex catálogo 2.0| MIAR |QOAM |QualisCapes | Genamics JournalSeek |InfoBase Index | REDIB | Google Scholar Metrics (GSM| Index Copernicus International|SJIF Journal Rank|OpenAire | OEI| Open Science Directory | ROAD | Crossref |Copac (Reino Unido)|Ulrich's Periodicals Directory| SUDOC (França)| OAIster |RCAAP | OpenAire| Mir@bel| Sherpa Romeo