Educação em tempos de Covid-19 - descrições, observações e questões, a partir de uma perspetiva alemã
The impact of the Covid 19 pandemic on school education in Germany

Dirk Oesselmann

Resumo


Este artigo descreve em termos gerais o impacto da pandemia de Covid 19 no ensino escolar na Alemanha. Foram considerados diferentes formatos nas diferentes fases. Para além dos requisitos técnicos e logísticos, foram consideradas as consequências para o comportamento de aprendizagem dos alunos.

This article describes in broad terms the impact of the Covid 19 pandemic on school education in Germany. Different formats came into view in the various phases. In addition to the technical and logistical requirements, the consequences for the learning behaviour of pupils were examined.

Key-Words: Covid-19 - School education - Digital education

 

Data de receção: 30/10/2020

Decisão Final: 12/01/2021


Palavras-chave


Covid-19; Ensino escolar; Educação digital

Texto Completo:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.17346/se.vol29.391

Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Apontamentos

  • Não há apontamentos.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.

e-ISSN 1647-2144 | Publicação contínua semestral |Creative Commons Attribution (BY-NC-SA 4.0) | ESE de Paula Frassinetti | Apoio 

Indexação: DOAJ | ERIHPLUS | Latindex catálogo 2.0MIAR |QOAM |QualisCapes | Genamics JournalSeek |InfoBase Index | REDIB | Google Scholar Metrics (GSMIndex Copernicus International|SJIF Journal Rank|OpenAire | OEIOpen Science Directory | ROAD | Crossref |Copac (Reino Unido)|Ulrich's Periodicals DirectorySUDOC (França)OAIster |RCAAP | OpenAireMir@belSherpa Romeo